مرحبا بك عزيزي الزائر. نتمنى تكوين حسابك الخاص والتسجيل معنا في المنتدى إن لم يكن لديك حساب بعد
والمساهمه معنا في افادتك والاستفاده منك فهذا المنتدى هو صدقه جاريه اتمنى ان تشارك فيها وتجعله ايضا صدقه جاريه لك بمواضيعك وافادتك لنا




 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخولالتسجيلfacebook

شاطر | 
 

 (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
moshklte
عضو جديد
عضو جديد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 3
العمل/الترفيه : ........
تعرفت على المنتدى من : ...........
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 26/09/2009

مُساهمةموضوع: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   السبت سبتمبر 26, 2009 11:28 pm

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ازيكم يا جماعه بجد انا سعيده جدا بالفكره دي و انا سعيده اكتر لأني لأول مره هكلم حد في الموضوع دا

ادخل في المشكله معاكم على طول

دائما كنت اقول على البنات اللي يعرفو ولاد و بيمشو مع ولاد و يبحبو والكلام دا انها قلة ادب و دي بنات مش متربيه و كنت دائما اقول اني مستحيل اعمل زيهم

بس للأسف انا حاليا اعرف شاب و بحبه جدا جدا و بقابله برده و حقيقه انا عمري ماكنت اتمنى اني اكون كده في يوم من الايام و الموضوع جه بطريقه غير مباشره نهائي بس للأسف رجلي وقعت في الموضوع بكل اسف خلاص

انا دلؤتي بجد اكتر حاجه الماني و بتدمرني هي اني اعرفه و بقابله من ورا اهلي و عمري في حياتي ماكنت اتمنى اني اخبي عليهم حاجه زي كده
بحس اني بعمل جريمه بجد كل مايكلمني و ارد عليه من وراهم و اكدب عليهم و انزل اقابله من وراهم برده بجد دي حاجه مدمراني نفسيا بس للأسف في نفس الوقت بحبه جدا و مش قادره استغنى عنه و هو عشان ييجي يتقدم لسه وقت كتير اودامه و كل ما احاول ابعد ارجع على طول و ماقدرش

انا نفسي حد يساعدني بجد و تدوني حل نهائي للمشكله دي لأني دائما بتخيل نفسي و هو اخويا ولا ابويا ولا امي شيفني معاه في مره في الشارع و ساعتها ممكن فعلا اموت فيها

منتظره حلولكم و اتمنى بجد تساعدوني فيها من قلبكم و انا هساعدكم بجد بأني هعمل المستحيل اني اسمع كلامكم والله لأن من دلؤتي انتو الوحاد اللي عرفتو اكبر سر ليا لأن حتى صحابي والله مايعرفو فأنا بجد ماتعرفوش لو ساعدتوني في الحل ازاي هكون مشكورالكم و شكرا على اي حال و اسفه جدا ليكم اني طولت عليكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AHMED
المدير العام
المدير العام
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1985
تاريخ الميلاد : 19/03/1990
العمر : 27
العمل/الترفيه : خريج كلية تجاره جامعة عين شمس (دفعة 2010)
تعرفت على المنتدى من : من نفسي Smile
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 15/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   السبت سبتمبر 26, 2009 11:54 pm

اختي العزيزه اولا انا اشكرك جدا جدا بجد على ثقتك فينا و انا أؤكدلك انه لا يمكن اكتشاف شخصيتيك نهائيا باذن الله
اما عن المشكله
فأنا بجد شايف انك لازم تبعدي عن الشخص دا بجد
انتي عايزاه ليه ؟؟؟ حب و الكلام دا كله؟؟؟بصي ... انا هكلمك عن نفسي و اسف على الاطاله مقدما
اما عن نفسي فانا كشاب اقول ان اي شاب يوافق انه يمشي مع بنت و يحب فيها و تخرج معاه و يعرفها من ورا اهلها ويرضى انها تخرج من ورا اهلها فدا واحد بيعيش حياته و فرحانه بواحده بتقوله بحبك و مجرد ملياله فراغ كبير في حياته لكن انها تكون ملكه سدئيني انا عن نفسي يوم ماهعمل كده مستحيل اخليها ملكي في يوم من الايام او اتجوزها عارفه ليه؟؟؟؟؟؟؟؟
انا كلامي ممكن يكون مجرح ليكي شويه لكن هوا اللي هيفوقك
على طول هقول في اقرب مشكله بيني وبينها دي واحده ضحكت و كدبت على اهلها اللي ربوها و كبروها و علموها و ادولها اللي مستحيل انا لو عملت ايه اديهولها مش هتضحك عليا انا و لا مش هتكدب عليا انا
وفعلا هنا ينطبق المثل اللي بيقول اللي مالهوش خير في اهله مالهوش خير في اي حد تاني
ومهما طالت علاقتكم انا شايف ان نهايتها و مصيرها الوحيد هو الفشل مالهووش تاني
احسنلك بدل ماتبقى الفشل و الانكسار و المذله وسط اهلك فأخرجي منها دلؤتي بكرامتك
ولو عالطريقه : تقدر تكلميه بكل صراحه و كل وضوح و تقوليله كل الكلام اللي انا اولتهولك دا و قوليله الخطوه الجيا بين ايديك انتا
لو عايزني بجد انا مش مستعده اعرف حد من ورا اهلك تعالى اطلبني في النور و لو طلبت مني غير كده يبقى انت فعلا اثبتلي انك مش بتحب و انك بتتسلى ( و كفايا عليه الكلمتين دول ) وهو لو شاب كويس هيسيبك في حالك
و انتي ممكن تقوليلي انت كشاب بتعمل باللي انت بتقول عليه دا ؟؟ هقولك ولله الحمد عمري مامشيت ولا حبيت واحده اساسا لأني يوم ماهنوي بأذن الله هكون وسط اهلها من اول يوم و بجد انتي تقدري تقوي نفسك هنا معانا و تقربي مننا اكتر انا ماعرفش انتي مين والله بس مهما كنتي تقدري تقربي من اخواتك هنا اكتر و اوعدك باذن الله اننا نملى الفراغ اللي كان شاغلهولك هوا على اد مانقدر و انا اول واحد معاكي و طبعا ربنا قبل كل شئ و اسف جدا بجد عالاطاله و اتمنى اكون وفقت في مساعدتك اختي و انتظر ردك القادم بأنك نهيتي عالمشكله بالفعل باذن الله Wink

_________________
ياقارئ خطي لا تبكي على موتي فاليوم انا معك و غدا في التراب
فان عشت فاني معك و ان مت فللذكرى و يا مارا على قبري لا تعجب من امري بالامس كنت معك و غدا انت معي اموت و يبقى كل ماكتبته ذكرى
فياليت كل من قرأ خطي دعالي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://way2paradise.ahlamontada.com
نورا ميدو
عضوه متميزه
عضوه متميزه
avatar

انثى
عدد الرسائل : 887
تاريخ الميلاد : 06/05/1988
العمر : 29
العمل/الترفيه : student
تعرفت على المنتدى من : المدير
تاريخ التسجيل : 18/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 12:30 am

الكلام بيكون سهل بس الفعل صعب بس مش على اى حد
بمعنى انا مش هختلف عن الى احمد قاله فى انك لازم تسبيه
لكن للاسف ممكن ده يتوقف على درجه تعلقق بيه ودرجه سيطرتك على نفسك
انت ممكن يتهيالك انك متقدريش تبعدى عنه بس والله تقدرى لو قويتى على نفسك اوى
وبجد لو نويتى الخير ربنا هيقويكى
ومن غير لوم ولا عتاب لنفسك اكتر من اللازم ناو اخرجى الاول من المشكله وبعد كده ابقى ازعلى براحتك واعملى كل الى انتى عايزاه
المهم ناو انك تعرفى ازاى تخرجى نفسك من الموضوع ممكن كمان متحتاجيش انك تشرحى الاسباب دى كلها للود تكتفى بانك تبعدى لانك لو قولتيله انك هتسبيه هيقنعك بمليون سبب انه مينفعش وساعتها ممكن تضعفى علشان كده مش عيزاكى تقوليله انك تسبيه سبيه وخلاص
اما بقى انك ممكن تفكرى انك بنت وحشه او كده اياك تفكرى كده او انك تحملى نفسك فوق طاقتها
الى غلط ويصلح غلطه ويتعلم منه بيقى كويس جدا
وخلى الحكايه الى انتى عيشاها دى كلها دافع ليكى ميكونش عليكى
اتعلمى منها ازاى تقوى نفسك وتستخدمى عقلك اكتر وقفى قلبك ناو خالص متحاوليش تستخدميه
هتحسى بملل وفراغ مش مهم خلى ده يبقى هدف حياتك هسيبه يعنى هسيبه حتى لو هتعذب مش مهم
فى الاول وفى الاخر انت الى بتظلمى فى نفسك قبل اى حد
وكفايه انك كتبه المشكله وانتى اصلا اكيد عارفه حلها من الاول بس مفيش مانع نقوى ببعض
لو كل الكلام ده بقى معجبكيش يبقى خلى قدامك ربنا وشوفى لو ده يرضيه اعمليه
وخليكى مقتنعه تماما انه لو مكتوبلك هيبقى نصيبك لو اتفرقتو العمر كله
اما بقى المصيبه الكبرى لو وانتى بتقوليله كده وقاللك طيب نبقى صحاب بجد اياك حتى تقبلى تسمعى اللمه دى منه
والموضوع ده بالذات هو الى هيبنهولك اذا كان انسان وحش ولا كويس
بس كمان قبل ما تعملى حاجه زى كده وتكلميهخدى احتياطاتك يعنى لو معاه حاجه ليك
مش هقدر افسر اكتر من كده بس حاولى تاخديها الاول وبعد كده سبيه
ومتضعفيش بليزززز بليزززز بجد

_________________
[URL="http://uploadpics.a2a.cc"].[/URL][URL="http://www.a2a.cc"].[/URL]
لست ملكه من ملوك الزمان ولست املك جمالا لا يملكه انسان..ولا يوجد عندى ما هو فى الاحلام..ولكن املك قلبا لم يملكه احدا حتى الان..ليس هذا كبرياء منى..بل اقف اسفه على هذا الزمان.. الذى انسانا طعم الامان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ocean heart
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى
عدد الرسائل : 105
تاريخ الميلاد : 21/07/1975
العمر : 42
العمل/الترفيه : استاذه
تعرفت على المنتدى من : القطه الشقيه
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 02/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 12:35 am

شكرا اختى الحبيبه لثقتك بنا وان شاء الله نكون اهل للثقه الغاليه

احمد رد عليكى بما انه شاب وعارف الشباب بيفكروا ازاى

وهو بجد قالك المفيد وزى ما سمعتى احمد وهو لسه لم يرتبط اسمعينى وانا متزوجه من 15 عام

اعرفى يا صغيرتى يعنى ايه تبقا رأسك مرفوعه اما زوجك لانه لم يمسك عليكى خطأ او زله

وانه ازاى جه الى بيت اهلك وانتى معززه مكرمه وده يقف سند قوى امام احترامه وتقديره لكى

اوعى ترخصى نفسك ربنا خلقك عزيزه مكرمه فحافظى على هذا

وبعدين انتى خايفه حد من اهلك يشوفك وانتى عارفه ان رب العرش شايفك

الحب مش جريمه ولكنه مشاعر جميله وعظيمه كلنا بنحب نعيش بيها لكن تتوظف صح

الحب بيخلى الانسان يسمو بمشاعره لا ينحط بها

ممكن اعرف بس المراحل الدراسيه بالنسبه لكم حتى نبنى الحل السليم

ولا يكون كلامنا مجرد مواعظ لا جدوى لها وامكانياته الماديه لو امكن

فى انتظارك حتى تفيدينى بهذه المعلومات المهمه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moshklte
عضو جديد
عضو جديد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 3
العمل/الترفيه : ........
تعرفت على المنتدى من : ...........
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 26/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 2:06 am

بجد انتو غايه في الجمال و الروعه
والله انا بحبكم اوي بجد بحبكم بحبكم جدا جدا و مش عارفه اقولكم ايه
و كل اللي اقدر اقولو ان مشاركتكم معايا هي اللي بتشجعني و هتشجعني والله
و ربنا يخليكم ليا وشكرا ليك اوي اوي ياحمد و ليكي يانورا وليكي يا اختي الكبيره اوشين هارت بس انا اسفه مش هقدر اديليك اكتر من اننا في جامعة واحده لان ساعتها هكون بعرف نفسي ليكم انا متشكره اوي اوي بجد و في انتظار اراء الاعضاء التانيه لأن في منهم اراء بجد تهمني اوي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ocean heart
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى
عدد الرسائل : 105
تاريخ الميلاد : 21/07/1975
العمر : 42
العمل/الترفيه : استاذه
تعرفت على المنتدى من : القطه الشقيه
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 02/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 2:19 am

جميل يا حبيبتى ان انتم فى الجامعه انا بحسبك اصغر من كده

فاضلكم كتير فى سنه كام يعنى

لازم ناخد الامور ببساطه وواحده واحده علشان نوصل لحل كويس وسليم


ممكن يكون انسان كويس ويكون ليكم نصيب فى بعض مش عايزين اراء قاطعه نرجع نندم عليها


لكن كل اللى عايزاه منك صلاة استخاره ارجوكى

لوكان الشاب ده فيه خير ليكى ربنا حيوفقنا كلنا لحل مناسب وسليم

ولو كان مش خير ان شاء الله ربنا يحلها من عنده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AHMED
المدير العام
المدير العام
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1985
تاريخ الميلاد : 19/03/1990
العمر : 27
العمل/الترفيه : خريج كلية تجاره جامعة عين شمس (دفعة 2010)
تعرفت على المنتدى من : من نفسي Smile
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 15/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 2:26 am

انا من رأيي ان مهما كانت هي في سنه كام و هو في سنه كام ماينفعش يستمرو من ورا اهلها

و انا معاكي فعلا طبعا يا اختي انه ممكن يكون شاب كويس و اننا ماينفعش ندي اراء قاطعه

ودا اللي انا خدت بالي منه في ردي لما اولتلها تقوله انك لو عايزني بجد تيجي و تطلبني من اهلي

اصل انا شايف ان مهما كان حتى لو اودامه شهر لازم يتقاله كده لأن يوم واحد معاه بنفس الاسلوب من ورا اهلك

انتي كده تكوني بتخسري نفسك وبتغلطي في حق اهلك

و الباقي كله في ايده هوا دلؤتي انا شايف ان مافييش في ايديكي اي حل

و الحل كله معاه هوا و مهما كان الحل اللي عنده يستحيل الاستمرار بنفس الوضع

_________________
ياقارئ خطي لا تبكي على موتي فاليوم انا معك و غدا في التراب
فان عشت فاني معك و ان مت فللذكرى و يا مارا على قبري لا تعجب من امري بالامس كنت معك و غدا انت معي اموت و يبقى كل ماكتبته ذكرى
فياليت كل من قرأ خطي دعالي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://way2paradise.ahlamontada.com
ocean heart
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى
عدد الرسائل : 105
تاريخ الميلاد : 21/07/1975
العمر : 42
العمل/الترفيه : استاذه
تعرفت على المنتدى من : القطه الشقيه
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 02/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 2:33 am

يا احمد انا برد على الاراء اللى قالت تسيبه خالص

لازم تعرف الظروف كلها علشان تحل صح

انت نسيت خطوات التفكير العلمى ولا ايه

ده انا اللى بعيد عن الدراسه من سنين لسه فكراها

وانت بالذات اللى حتساعدنا لانك ولد يعنى حنحتاج خبرتك ببنى جنسك

انا ما قلتلهاش غير اننا نعرف ظروفه وتصلى استخاره

وما تشوفهوش لحد ما نوصل لحل مناسب مع انه واضح انه زميلها يعنى حتشوفه حتشوفه

يبقا نلاقى حل مناسب افضل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AHMED
المدير العام
المدير العام
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1985
تاريخ الميلاد : 19/03/1990
العمر : 27
العمل/الترفيه : خريج كلية تجاره جامعة عين شمس (دفعة 2010)
تعرفت على المنتدى من : من نفسي Smile
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 15/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 2:39 am

Smile
ماشاء الله عليكي انا مش فاكر كانت في ايه اساسا من ساعة مادخلت تجاره نسيت كل حاجه

و انتي كلامك صح طبعا وانتي هنا اكبر واحده فينا واتمنى اننا نستفيد من خبراتك و انك تقفي جنبينا كلنا و بأذن الله نقدر نوصل معاكي لحل نهائي للمشكله

_________________
ياقارئ خطي لا تبكي على موتي فاليوم انا معك و غدا في التراب
فان عشت فاني معك و ان مت فللذكرى و يا مارا على قبري لا تعجب من امري بالامس كنت معك و غدا انت معي اموت و يبقى كل ماكتبته ذكرى
فياليت كل من قرأ خطي دعالي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://way2paradise.ahlamontada.com
ocean heart
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى
عدد الرسائل : 105
تاريخ الميلاد : 21/07/1975
العمر : 42
العمل/الترفيه : استاذه
تعرفت على المنتدى من : القطه الشقيه
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 02/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 2:43 am

ان شاء الله يا احمد كل خير طول ما ادينا فى ايد بعض كلنا

ممكن يكون حب عمرها وتعيش طول العمر ندمانه انها ضيعته منها خصوصا انها فى سن وعى وادراك

مش عايزين الحماسه تخلينا نقسى على قلوب البشر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moshklte
عضو جديد
عضو جديد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 3
العمل/الترفيه : ........
تعرفت على المنتدى من : ...........
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 26/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 11:14 am

انا هقوليك بكل صراحه
هو لسه اودامه مشوار بتاع 4 سنين على مايعرف يتقدم اساسا على الاقل
لأن ولا معاه شقه و لا اي شغل مضمون و لسه طالب اساسا فأربع سنين دي اقل حاجه للأسف
المشكله اني لما بتعامل معاه بتعامل بكل قلبي و انا عارفه ان عقلي بيقولي ان نهايتها مستحيل تكون الاستمرار
بس بجد المشكله اني بحبه جدا بجد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
القطه الشقيه
عضو جامد موت
avatar

انثى
عدد الرسائل : 3032
تاريخ الميلاد : 01/02/1989
العمر : 28
العمل/الترفيه : طالـــــبه
تعرفت على المنتدى من : احمد المدير
تاريخ التسجيل : 17/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 11:22 am

عزيزتى صاحبه المشكله انا بشكرك جدا جدا لثقتك الغاليه دى وانا مش هطول عليكى
طبعا احمد ونورا واوشين هارت قالةا حاجات كتير جدا صح ولازم تتعمل
بس انا هقولك حاجه بجد بصى خليكى قويه الاراده وعندك عزيمه انك تقدرى تسيبيه
وصدقينى لو نويتى ربنا هيساعدك بجد عن تجربه بامانه والله بتنفع
انوى انتى بس وسيبيها على ربنا واعملى اى حاجه تنسيكى
روحى لاصحابك اقعدى معاهم وارغوا واتكلموا او اخرجوا حتى
صدقينى هتقدرى وانا واثقه انك هتقدرى هتبقى صعبه شويه فى الاول لكن بعد كده
هتتعودى وبجد انا بدعيلك انك تقدرى فعلا تعملى ده وربنا بجد معاكى ويقويكى
اسفه على الاطاله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
donia
عضو جامد موت
avatar

انثى
عدد الرسائل : 918
تاريخ الميلاد : 02/10/1993
العمر : 24
العمل/الترفيه : طالبه في الصف الثالث الثانوي
تعرفت على المنتدى من : اخويا احمد المدير Smile
تاريخ التسجيل : 25/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 1:42 pm

اختي اللي كتبت المشكله بجد كل اللي قبلي قالوا والله كل اللي كنت عايزه اقوله
وراي احمد برضه هو اكتر راي عجبني وكنت هقوله لانه شاب ووضح لك تفكير الشباب ايه
والحل بجد اللي ان شاء الله مش هيكون فيه ندم هو انك صخ تقوليله زي ما احمد قال ووالله ساعتها هتعرفي هو فعلا بيحبك ولا لاء
وكمان بتقولي انه قدامه اربع سنين ودا خقيقي كتير اوي وشايفه ان مينفعش تفضلي في علاقتك دي معاه من ورا اهلك ولمده اربع سنين كمان
ففي الاول والاخر بجد علاقه مش صح خاااااااالص
طبعا انا اصغر منك وانا اصغر واحده في كل اللي اتكلمو بس حبيت اقول رايي في الاراء اللي اتقالت ومقدرش اضيف عليهم واتمنى انك تتقبلي رايي وبجد والله اتمنى لك يارب اللي فيه الخير ليكي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ocean heart
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى
عدد الرسائل : 105
تاريخ الميلاد : 21/07/1975
العمر : 42
العمل/الترفيه : استاذه
تعرفت على المنتدى من : القطه الشقيه
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 02/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 3:01 pm

يعنى اربع سنين ويمكن جيش كمان وما فيش شقه وطبعا ما فيش شغل

الموضوع فعلا فاشل بهذه المقاييس احنا كده لمينا اطراف الموضوع

انتى عمرك ما حتستنى كل ده علشان ترتبطى رسمى

انا اللى بقولك المره دى ابعدى عنه وشوفى مستقبلك

لو كانت على سنين الدراسه وبعد كده ظروفه تسمح كان حيبقى فيها كلام تانى

لكن كده متقفله من كل ناحيه اعتبريها تجربه وعدت وحطى التفوق فى الكليه هدف ليكى

انا عارفه اللى بيتقال مش سهل على النفس البشريه لكن اللى مشجعنى انك عندك الاستعداد

لانك حاسه ان الموضوع مش حيكمل اوعى تضعفى وتقابليه من ورا اهلك لو فقدوا ثقتهم فيكى

حتشوفى معاهم سنين من عدم الثقه حدمر نفسيتك

احنا كلنا جنبك اخواتك واصحابك وكلنا بنقوى بعض

تقبلى تحياتى

ومستنين نتابع معاكى الموضوع ديما لحد ما تقولى

ايه يا جماعه انتم بتتكلموا فى ايه انا مش فاكره المشكله دى خالص

اتفقنا يا قمر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AHMED
المدير العام
المدير العام
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1985
تاريخ الميلاد : 19/03/1990
العمر : 27
العمل/الترفيه : خريج كلية تجاره جامعة عين شمس (دفعة 2010)
تعرفت على المنتدى من : من نفسي Smile
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 15/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 4:47 pm

فعلا زي ما اختنا الكبيره قالتلك هي جابتلك الكلام اللي من الاخر بجد

_________________
ياقارئ خطي لا تبكي على موتي فاليوم انا معك و غدا في التراب
فان عشت فاني معك و ان مت فللذكرى و يا مارا على قبري لا تعجب من امري بالامس كنت معك و غدا انت معي اموت و يبقى كل ماكتبته ذكرى
فياليت كل من قرأ خطي دعالي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://way2paradise.ahlamontada.com
رحمة
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى
عدد الرسائل : 190
تاريخ الميلاد : 29/09/1970
العمر : 47
العمل/الترفيه : الانترنت
تعرفت على المنتدى من : تبادل اعلانى
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 03/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 9:39 pm

السلام عليكم
انا شايفه الاعضاء اللى قابلى ماشاء الله قالو كلام جميل ويارب تقتنعى بيه
وصدقينى هو لن يتزوجك حتى لو كانت ظروفه مناسبه
هو دلوقتى بيقول بنت سهله واهلها مش منتبهين لتصرفاتها
معلش سامحينى انتى دلوقتى تجعلى صوره اهلك فى نظره صوره مش كويسه
اتركيه حالا ولو هو يريدك سوف يتقدم لاهلك ويكون كل شىء فى النور حتى لو كان المشوار امامه طويل

ربنا يهديكى يارب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ocean heart
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى
عدد الرسائل : 105
تاريخ الميلاد : 21/07/1975
العمر : 42
العمل/الترفيه : استاذه
تعرفت على المنتدى من : القطه الشقيه
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 02/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الأحد سبتمبر 27, 2009 9:59 pm

اسمحيلى يا رحمه ما ينفعش يتقدم لو اتقدملها وربطها جنبه هى الخسرانه

ده مشواره طويل ويعالم الانسان ملول وديما حابب للتغير وده لسه صغير

وياما حيشوف وحينضج تفكيره واراءه واختياره سوف يتبع هذا النضوج

وهى اكتر والله بكره تضحك على هذا الاختيار لما تفكيرها يتبلور للافضل مع تقدمها العلمى والثقافى

وتعرف ازاى تختار صح وطبعا تضع امام عينيها خذوا من ترتضوا دينه

وشكرا لمم جميعا لسعة صدركم للنقاش
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
اهنيدة
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى
عدد الرسائل : 138
تاريخ الميلاد : 03/04/1980
العمر : 37
العمل/الترفيه : طبيبه
تعرفت على المنتدى من : الصدفه
رأيك بالمنتدى و اقسامه؟ : رائع
تاريخ التسجيل : 04/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: (مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده   الإثنين ديسمبر 07, 2009 11:10 am

السلام عليكم
انا عارفه اني ردي متاخر جدا جدا
بس حبيت احكي لصاحبه المشكله انا متزوجه واريد ان احكيلك عن تفكير الرجل بمن يتمانها زوجته يتمني ما حد شافها او عرفها قبله وان تكون كنسمه وملاك تكون لها زوجه وام واخت وحبيبه اريد ان اقولك زي ما الكل قال علاقتك بيه خطا وغلط وخاصه ان اهلك مش عارفين؟ انت الان خايفه من اهلك م خفتي من رب العالمين اللي بيشوفك وانت بتخوني ثقه اهلك بيك اتقي الله في اهلك اللي ربوك وحط ثقتهم فيك افرضي اخوك او ابوك شافك شو ح تكون ردة فعلك او ردة فعل صديقك اقولك علي رده فعله ح يقولك خلاص اهلك ما حبونيش عشان هو انفضح اصلا؟ نصيحتي ليك عزي نفسك ربي يعزك ولو صح بيحبك يصبر عليك.
هو الحب ده بتعملو بيه ايه هل في مشاكل عائليه بتحلوها او تنقاشو ميزانيه البيت بلاش انتم مش متزوجين لو بيحبك صارحيه عن رايك قولي لها ح نفضل نحب بعض بس بدون مقابلات وكلام ,هو اصلا اللي انت بتعمليه حرام عند ربنا ده شخص اجنبي بتحكي معاه, بس وربي يعينكم ولو كان نصيبك ح يجيلك ما تخافي , انا الحمدلله تزوجت زواج تقليدي ولم اكن اعرف زوجي ابدا بس كنت بدعي الله طول عمري ربي يرزقني بالزواج الصالح التقي الراضي والحمدلله اعيش اروع قصه حب مع زوجي اريد ان تكوني هكذا الحب مع الزواج افضل واجمل وارواع وربي يرعاك ويحفظك يارب وسامحيني لو كنت قاسيه عليك انا اكبر منك سنا اعتبريني اختك.
ربي يبعد عنك كل شر ويهديك.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
(مشكلتي) ماكنتش اتمنى حالي يكون كده
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: التنميه البشريه :: مشاكلنا-
انتقل الى: